پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.


گزارش کار آموزی شرکت چینی پردیس کاشان
نوشته شده در سه شنبه 16 دی 1398
بازدید : 1074
نویسنده : محمد امین رخ

با سلام دوستان عزیز

در اینجا یک گزارش کارآموزی از فرایند تولید شرکت چینی پردیس کاشان قرار داده ایم جمع آوری این گزارش را این جانب بر عهده داشته ام

در این قسمت چکیده و فهرست مطالب این گزارش را قرار داده کسانی که تمایل به دریافت این گزارش را دارند با شماره ۰۹۳۰۴۲۶۲۸۹۳ تماس حاصل فرمایند

قیمت توافقی

ضمناً نمره بنده از این گزارش۱۹.۷۵ می باشد با تشکر مدیریت وب 

برای دریافت چکیده و فهرست مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

چکیده

فهرست مطالب ۱

فهرست مطالب۲

فهرست مطالب۳

فهرست مطالب۴

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , , , , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه , گزارش کارآموزی , تحقیق , شرکت چینی پردیس کاشان , چینی , فرایند تولید چینی , ,



مفیدترین خوراکی ها!؟
نوشته شده در یک شنبه 26 خرداد 1392
بازدید : 1284
نویسنده : محمد امین رخ

   مفیدترین خوراکی ها!؟ 


کارشناسان تغذیه همواره تاکید دارند که بدن انسان به مصرف مجموعه‌ای کامل از مواد خوراکی نیاز دارد تا به لحاظ جسمی و روانی سالم بماند و به زندگی ادامه دهد.

مواد خوراکی فرآوری شده اغلب حاوی مقادیر پایینی از مواد مغذی هستند و مصرف آن‌ها به دلیل از دست دادن بسیاری از ریزمغذی‌های حیاتی در حین عملیات فرآوری حتی می‌تواند برای بدن مضر باشد.

به گزارش سایت تخصصی ارگانیک، در این میان برخی از خوردنی‌ها هستند که می‌توانند تا حد امکان املاح و ریزمغذی‌های ضروری را به بدن برسانند که بهترین و مفیدترین آنها عبارتند از:

 

ادامه مطلب...
 

 

 


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , مفیدترین خوراکی ها!؟ , ,
:: برچسب‌ها: مفیدترین خوراکی ها , پزشکی , میوه های درمانی , هسته‌های سلامتی , کلم پیچ , انواع توت‌ها ,



30 حرفی که قبل از مرگ باید زد!
نوشته شده در شنبه 28 بهمن 1391
بازدید : 304
نویسنده : محمد امین رخ

 

مرگ حق است و این را کسی انکار نمی کند. شترش هم دیر یا زود در خانه همه ما می خوابد.  منتهی بعضی کارها هستند که حتما باید قبل از مردن آنها را انجام داد.

 

بعضی ار حرف ها را هم باید زد، چون پشیمانی سودی ندارد و فرصت زندگی تنها یک بار اتفاق می افتد. اثر روانی که گفتن این حرف ها بر ما دارد، می تواند کمکمان کند که از زندگی، با وجود همه سختی هایش، بیشتر لذت ببریم.

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , 30 حرفی که قبل از مرگ باید زد...! , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی , مرگ , 30 حرفی که قبل از مرگ باید زد , ,



سیرتکامل تلفن همراه از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲
نوشته شده در شنبه 10 تير 1391
بازدید : 370
نویسنده : محمد امین رخ

 
تلفن همراه به عنوان وسیله ای که تاثیر زیادی درایجاد روابط میان دارندگان این گجت دارد ، تبدیل به بخش مهمی از زندگی روزانه ما شده است و از کوچک و بزرگ همه دارای یک تلفن همراه هستند.گوشی های امروزی نسبت به گوشی هایی که در اوایل وارد بازار شده بودند بسیار متفاوت بوده و در حال حاضر شما با داشتن گوشی هایی که تبدیل به اسمارت فون شده اند نه تنها از گوشی هایی که اوایل وارد بازار شده اند استفاده نخواهید کرد بلکه سراغی از آنها هم نخواهید گرفت.
با ورود فناوری های جدید تغییرات زیادی نیز در تلفن همراه بوجود آمد و گوشی های آجری که در اولین ورود خود به دنیای ارتباطی انسانها در سال ۱۹۹۵ ایجاد شدند تبدیل به اسمارت فون های زیبا و چشم نواز شدند که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.در ادامه سفری به اولین گوشی های تولید شده با فناوری walkie-talkie تا گوشی های اسمارت فون امروزی خواهیم داشت.
۱۹۹۵
در این سال گوشی های همراه بسیار بزرگ بوده و دارای یک آنتن طولانی نیز بودند و مشابه تلفن های بی سیم خانگی امروزی بود.داشتن یک گوشی همراه به این شکل شاید امروزه کمی عجیب و مضحک به نظر برسد اما در آن سال یک گوشی محبوب و دوست داشتنی بود.
۱۹۹۶
گوشی های تولید شده در این سال نسبت به سال قبل کمی در طراحی بهتر شده و آنت آن کوتاه تر شد و برخی خصوصیات گوشی نیز به روز شد.در این سال گوشی نوکیا ۹۰۰۰ یکی از محبوب ترین گوشی ها محسوب می شد.
۱۹۹۷
در سال ۱۹۹۶ آنت های بیرونی از گوشی ها حذف شد و طراحی جدیدی را نسبت به گوشی های قبلی ایجاد کرد.این تغییر نگرش باعث ایجاد فضای اشغالی کمتری از طرف گوشی ها شد و پایه ریزی ابتدایی را برای ایجاد گوشی های همراه با آنتن داخلی ایجاد کرد.در تصویریک گوشی تولید شده برای اپراتور AT&T را که در سال ۹۷ ایجاد شده بود را می بینید.
۱۹۹۸
اگر چه آنتن های خارجی بسیاری از گوشی ها حذف شد اما بودند گوشی هایی که در طراحی آنها از آنتن خارجی نیز استفاده می شد.در این سال گوشی نوکیا ۵۱۱۰ که از رنگ بندی های مختلفی نیز برخوردار بود یکی از گوشی های محبوب بودو حق انتخاب را برای کاربران خود از بین گوشی های با رنگ های مختلف می داد.
۱۹۹۹
گوشی های این سال کمی فشرده تر شد.در تصویر گوشی نوکیا ۳۲۱۰ را می بینید که در رنگ های مختلفی تولید می شد و دارای آنتن داخلی بوده و گرافیک بهتری نسبت به گوشی های قبلی داشت و به دلیل باریک شدن گوشی نیز در بسته بندی کوچک تری عرضه شد.
۲۰۰۰
در این سال اولین گوشی دارای صفحه نمایش لمسی تولید شد.هر چند تکنولوژی استفاده شده در آن همانند گوشی های لمسی امروزه نبود اما به عنوان اولین گوشی دارنده این فناوری بسیار هیجان انگیز بوده و تولید گوشی های همراه با تکنولوژی های جدید را امیدوار می کرد.در تصویر اولین گوشی لمسی تولید شده توسط موتورولا را می بینید که به صورت سیاه و سفید بوده و دسترسی به بخش های مختلف گوشی را راحت تر می کرد.
۲۰۰۱
 
در این سال اولین صفحه نمایش تک رنگ در گوشی ها استفاده شد و برای همیشه با صفحه نمایش های موجی و سیاه و سفید قدیمی و خسته کننده خداحافظی شد. در تصویر گوشی نوکیا ۸۲۵۰ را می بینید که از صفحه نمایش تک رنگ استفاده کرده است و در همین گوشی می توان تفاوت را دید چرا که از بک گراند صفحه نمایش خاکستری رنگی که تا به آن زمان استفاده می شد خداحافظی کرده و از یک بک گراند متفاوتی که شبیه به آبی است استفاده شده است و دارای یک طراحی جمع و جور بوده که انتخاب بسیاری از دوستداران تلفن همراه بوده است.
۲۰۰۲
در این سال شاهد یک فناوری جدید بودیم که تحول بزرگی در دنیای گوشی های همراه محسوب می شد.استفاده از صفحه نمایش رنگی و نسبتا بزرگ که گوشی را نیز یکپارچه می کرد به همراه استفاده از دوربین برای اولین بار در جهان بخشی از پیشرفت های تلفن همراه در این سال بود.در تصویر گوشی نوکیا ۷۶۵۰ را می بینید که به صورت کشویی بوده و دارای صفحه نمایش بزرگی نسبت به گوشی های قبلی است و دوربین آن ۰٫۳ مگاپیکسل ! است.
۲۰۰۳
در این سال گوشی برتر سامسونگ S300 معرفی شد.تا آن زمان سایر گوشی ها از یک صفحه نمایش برخوردار بودند در حالی که این گوشی دارای یک صفحه نمایش کوچک دیگری نیز برای نمایش اطلاعات تماس ها و پیام های دیگر بود و صفحه نمایش اصلی آن نیز برای کار با بخش های مختلف گوشی بود.
۲۰۰۴
در این سال یکی از باریک ترین گوشی های همراه از سوی موتورولا تولید شد.در تصویر گوشی V3 موتورولا را می بینید که دارای یک کلاس خاصی بوده و بسیار خیره کننده است .دارای صفحه نمایش دوگانه و بسیار باریک بوده و دوربین VGA آن بخشی از ویزگی های این گوشی بود.تلفن همراه از زمانی که بسیار بزرگ بوده اند تا سال ۲۰۰۴ که این گوشی باریک تولید شد سیر تکاملی جالبی داشته اند که در حال ادامه نیز بود.
۲۰۰۵
سونی (سونی اریکسون) در این سال گوشی واکمن خود یعنی W800i را معرفی کرد که در رده خود یک گوشی فوق اعاده محسوب می شد. دارای دکمه های اختصاصی برای گوش دادن به موسیقی بوده و از حافظه جانبی نیز پشتیبانی می کرد و به عنوان یک گجت عالی برای لذت بردن از موسیقی محسوب می شد .هنوز هم برخی از این گوشی استفاده می کنند.
۲۰۰۶
در این سال تلفن همراه تبدیل به یک ابزار شیک شد و داشتن یک گوشی خاص شخصیت هر فرد را معرفی می کرد.گوشی شکلات ال جی یکی از این گوشی ها بود که سبک جدیدی را در طراحی گوشی همراه پیاده کرده بود.
۲۰۰۷
در این سال شرکت اپل برای اولین بار در جهان  گوشی هوشمند خود یعنی آیفون را معرفی کرد.این گوشی پیشرفته دارای یک سیستم عامل خاص به نام IOS بود که مایه فخر و مباهات شرکت اپل گردید.البته باید دی با ورود آیفون۵ که احتمالا در پاییز معرفی خواهد شد آیا باز هم شگفتی دیگری از اپل خواهیم دید یا نه .به هر حال باید منتظر آیفون بعدی ماند.
۲۰۰۸
چون در این سال و بعد از آن استفاده از لپ تاپ بسیار بیهی شده بود گوشی های تولید شده نیز دچار تحول شدند.گوشی HTC G1 یکی از گوشی هایی بود که با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ یک کیبورد QWERTY نیز به صورت کشویی نیز در آن تعبیه شد و از سیستم عامل اندروئید استفاده می کرد .
۲۰۰۹
در این سال هنوز هم گوشی ها در کف دست جای می گرفت اما صفحه نمایش آنها بزرگ تر شده و کیفیت آنها نیز افزایش داده شده بود.موتورولا نقطه عطف این سال در تولید گوشی های با کیفیت بود که دارای صفحه نمایش بزرگ ، کیبورد QWERTY و استفاده از سیستم عامل اندروئید بخشی از امکانات این گوشی پشرفته در آن زمان بود.
۲۰۱۰
گوشی های تولید در این شال چیزی شبیه به تصویر بود.آیا فکر می کردید گوشی های اولیه و بزرگ با تحولی این چنین روبرو شود؟ گوشی تولیدی موتورولا با برخی امکانات جدید دیگر امکان کار راحت و دسترسی آسان به بخش های مختلف گوشی را فراهم کرد.
۲۰۱۱
این سال ، سال بازگشت دوباره صفحه نمایش لمسی به عنوان یک ابزار فوق العاده در طراحی تلفن همراه بود.در تصویر گوشی Galaxy s2 سامسونگ را می بینید که تمام ویزگی هایی که یک گوشی هوشمند باید داشته باشد را در خود جای داده است.دوربین ۸ مگاپیکسلی ، صفحه نمایش AMOLED ، سیستم عامل اندروئید به همراه ضخامتی در حدود یک سانتیمتر با پشتیبانی از وب و GPS بخشی از ویزگی های این گوشی هوشمند است.این گوشی برترین گوشی سال ۲۰۱۱ شد.
۲۰۱۲
در این سال گوشی Lumia 800 نوکیا با سیستم عامل ویندوز ۷ معرفی شد.شاید کش تصور نمی کرد با گذشت ۱۷ سال از تولید گوشی های تلفن همراه آنها نبدیل به یک کامپیوتر ، GPS، رادیو و سایر امکانات پیشرفته دیگر شوند.
تلفن های همراه تولیدی از نظر فرم و عملکرد و ویژگی های موجود در آنها در حال تکامل است و به سیر تکاملی خود نیز ادامه خواهند داد و با این تکامل همیشگی نمی توان هیچ تصوری از گوشی های تولیدی در آینده  و قرار گرفتن آنها پشت ویترین مغازه ها داشت


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , ,
:: برچسب‌ها: تلفن همراه , گوشی موبایل , سیر تکاملی تلفن همراه , گوشی های 2012 , فناوری ارتباطات , سیر تکامل تلفن همراه از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲ ,



پدران مردان و زنان شماره یک
نوشته شده در پنج شنبه 1 تير 1391
بازدید : 390
نویسنده : محمد امین رخ

پدران مردان و زنان شماره یک

پدرانی که چهره های شناخته شده جهان را بزرگ کردند



 



از تقلای جان اف کندی برای رهایی از سایه پدر تا تلاش های جورج بوش پسر برای مشروعیت بخشیدن به عملکرد پدر، تاریخ جدال میان رهبران با سایه پدرانشان را ثبت کرده است. پدرانی که یا نامی در تاریخ داشتند یا نامداری را به ارث گذاشتند

 


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , پدران مردان و زنان شماره یک , ,
:: برچسب‌ها: پدران تاریخ , پدران مردان وزنان شماره یک , تاریخ به روایت نسل , ,



عرق شما، دیگران را آزار می‌دهد؟!
نوشته شده در پنج شنبه 1 تير 1391
بازدید : 412
نویسنده : محمد امین رخ

عرق شما، دیگران را آزار می‌دهد

بوی عرق بدن, مبارزه با بوی عرق بدن

بهترین راه برای مبارزه با بوی عرق بدن، جلوگیری از ایجاد آن است. رعایت بهداشت شخصی مثل استحمام روزانه، شستن لباس ها و استفاده از مواد ضد تعریق و خوشبو کننده در زیر بغل و تمیز نگه داشتن پاها و جوراب و کفش در جلوگیری از این بوی نامطلوب تأثیر بسزایی دارد.
 
عرق کردن در این شرایط طبیعی است: هنگام ورزش یا کار کردن شدید، در هوای گرم، هنگام عصبانیت یا داشتن استرس. ولی عرق کردن بیش از حد در هر حالتی (هیپرهیدروزیس) مثلا حتی در هوای خنک، نشان دهنده ی وجود یک مشکل در بدن است و باید به پزشک مراجعه کرد.
 
خود عرق به تنهایی معمولا مشکلی ایجاد نمی کند، ولی بوی ناشی از آن مشکل زاست که بیشتر مواقع با استفاده از مواد ضد تعریق و خوشبوکننده (مثل مام های جامد) و حمام کردن مرتب و تمیز نگه داشتن لباس ها، برطرف می شود.
عرق کردن باعث حفظ دمای مطلوب بدن و خنک نگه داشتن آن، مرطوب کردن پوست، و حفظ تعادل مایعات و الکترولیت ها و مواد شیمیایی در بدن مثل سدیم و کلسیم می شود. پس خود عمل تعریق برای بدن ضروری و مفید است.
اما بعد از این که عرق از پوست خارج شد، باکتری های موجود در روی پوست، شروع به تجزیه مواد آن می کنند و باعث ایجاد بوی بدی می شوند. استفاده از مواد ضد تعریق و خوشبوکننده باعث کاهش ترشح عرق و حذف بوی بد آن می شوند.
اگر به طور غیرعادی و در هر حالتی، بیش از حد عرق می کنید، حتماً نزد پزشک بروید تا علت مشکل شما را تشخیص دهد و درمان کند
 
راه های کاهش بوی بد عرق
1- به طور مرتب حمام کنید. با این کار تعداد باکتری هایی را که روی پوست هستند کم می کنید.
 
2- لباس های نخی و نازک و گشاد بپوشید. با این کار پوست شما به راحتی نفس می کشد و کمتر عرق می کنید. اگر هم عرق کنید، عرقتان زود خشک می شود.
 
3- از مواد ضد تعریق استفاده کنید. بعد از بیرون آمدن از حمام و خشک کردن خودتان، مواد ضد تعریق و خوشبوکننده (خصوصاً مام های صابونی یا جامد) را به زیر بغل خود بمالید. به یاد داشته باشید که این کار را بلافاصله بعد از استحمام باید انجام دهید. در غیر این صورت اگر مدتی بگذرد و عرق کنید، سپس مام بزنید دیگر فایده ای ندارد و عرق شما بو خواهد گرفت. استفاده از این مواد بدون استحمام، فایده ای ندارد.
همچنین می توانید قبل از خوابیدن در شب، حمام کنید. سپس بعد از خشک کردن زیر بغل خود با حوله، مام را به زیر بغل خود بمالید. با این کار وقتی شما می خوابید، دیگر عرق نمی کنید و مام بهتر می تواند تأثیر خود را داشته باشد.
 
4- استفاده از مواد خوشبوکننده به تنهایی مثل اسپری ها در کاهش بوی عرق تأثیری ندارد، چون فقط آن را تا مدتی مخفی می کند، ولی مواد ضد تعریق، عرق کردن را کم می کنند. بیشتر مواد ضد تعریق، خوشبو هم هستند.
 
5- مراقب غذاهایی که می خورید باشید. اگر خوراکی یا نوشیدنی باعث می شود بیش از حد طبیعی عرق کنید یا عرق شما بو دهد، آن را مصرف نکنید مثل نوشیدنی های کافئین دار (قهوه و کولا) و سیر و پیاز خام.

6 - لباس های عرقی و بودار خود را هر روز عوض کنید و بشویید. در غیر این صورت نکات بالا تأثیری در کاهش بوی عرق نخواهند داشت.

 
7- زیر بغل خود را خشک و تمیز نگه دارید. میکروب های مولد بو به سختی در محیط خشک فعالیت می کنند.
لباس های نخی و نازک و گشاد بپوشید. با این کار پوست شما به راحتی نفس می کشد و کمتر عرق می کنید
 
8- بعد از ورزش کردن، لباس و بدن خود را بشویید.
 
9- بعد از آمدن از محل کار یا مدرسه، جوراب و پاهای خود را بشویید و اگر لباستان بوی عرق می دهد، دیگر آن را نپوشید تا بشویید.
 
10- بعضی وقت ها، مصرف غذاهای چرب و مواد غذایی با بوی تند مثل پیاز، سیر و ادویه کاری می توانند از منافذ پوستی به بیرون ترشح شوند و بوی بدی ایجاد کنند.
 
11- موهای زیر بغل خود را به طور مرتب تمیز کنید. با این کار از تجمع باکتری ها در زیر بغل و ایجاد بوی بد جلوگیری خواهید کرد.

:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , از بوی عرق جلوگیری کنیم؟! , ,
:: برچسب‌ها: جلوگیری ار بوی عرق , چگونه از بوی عرق جلوگیری کنیم , عرق , رفع بوی بد عرق , راه های رفع بوی عرق ,



چرا رابطه ناسالم را ادامه می‌دهیم؟
نوشته شده در یک شنبه 21 خرداد 1391
بازدید : 433
نویسنده : محمد امین رخ
روابط زناشویی,رابطه ناسالم
 
روابط زناشویی-نامزدی ها و آشنایی های بی سرانجام زیادی هستند که باید در همان روزهای اولیه به پایان برسند اما دو طرف آنقدر بیرون آمدن از این رابطه را سخت می بینند که آن را ادامه داده و به مرحله ازدواج می رسانند.در واقع گاهی بیرون آمدن از روابط عاطفی ناسالم به این سادگی نیست که ما متوجه نقاط ضعف شویم و خیلی منطقی با هم خداحافظی کنیم و به دنبال قسمت خود برویم.
 
اما داشتن آگاهی از اینکه چرا نمی توانید رابطه را تمام کنید می تواند کمک بزرگی برای برخورد منطقی تر با این قضیه باشد.
 
1- عذاب وجدان
عذاب وجدان و احساس گناه یکی از رایج ترین علت هایی است که نمی گذارد افراد از رابطه ناسالم بیرون بیایند. ممکن است او همه امیدش را به ما بسته باشد. در این صورت ترک کردن او و قطع امیدش برایمان کار بسیار دردناکی خواهد بود.
این وضعیت معمولا زمانی به بدترین حالت ممکن روی می دهد که شما گرفتار محبوب وابسته شده باشید. به هر حال در اینجا مجبوریم بین بد و بدتر انتخاب کنیم. بهترین کاری که می توانید برای او بکنید این است که با او ظالمانه رفتار کنید. مسلما درصورتی که رابطه ناسالم ادامه پیدا کند هم خود ما و هم محبوبمان آسیب بیشتری می بینیم.
چه کار کنیم تا در چنین تله ای گرفتار نشویم؟ تعهد زودهنگام و بی جا دلیل اصلی ایجاد چنین وضعیتی است. اگر زودتر از هنگام و قبل از ایجاد شناخت کافی به کسی تعهد بدهیم، زمانی که شناخت حاصل شد و فهمیدیم که برای هم مناسب نیستیم جداشدن به معنی بی تعهدی و بی وفایی ما تلقی می شود.

:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , چرا رابطه ناسالم ؟! , ,
:: برچسب‌ها: روابط زناشویی , روابط دختر و پسر , روابط ناسالم , مبنای رواط ناسالم , خاتمه روابط ناسالم , چرا رابطه ناسالم را ادامه می‌دهیم؟ , ,



از استرس هایتان حرف بزنید
نوشته شده در یک شنبه 21 خرداد 1391
بازدید : 610
نویسنده : محمد امین رخ

از استرس هایتان حرف بزنید
سلامت نیوز : برای کاهش استرس و مقابله آ‌ن حتما از استرس هایتان با اطرافیان صحبت کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ مبارزه با استرس از مهم ترین کارهایی است که موجب می شود از گذران عمر بهره ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1- از استرس هایتان حرف بزنید
با یک فرد صبور و رازدار و یک دوست واقعی مشکلات خود را بازگو کنید تا وزن آنها را کم کنید، علاوه بر آن معمولا وقتی سفره دلتان راجلوی کسی بازمی کنید، او هم از مشکلاتش با شما حرف می زند و متوجه می شوید که در این دنیا، تنها شما نیستید که مشکل دارید و این یعنی آرامش.

2- فقط به زمان حال فکر کنید
گذشته و آینده تان را خیلی جدی نگرید
اصلا به کوتاهی های که هر گذشته در حق خودتان کرده اید فکر نکنید.

3- ترس ازحوادث از خود آن چیز سخت تر و دردناک تر است.

4- به خودتان استراحت بدهید
گاه کمی تنهایی، کمی بچگی کردن یا هر چیزی که شاید دوست داشته باشید که بتواند از دنیای واقعی دورتان کند و خستگی را فراموش کنید.

5- ورزش دشمن استرس است
هر نوع ورزش یا نرمشی که دوست دارید و با بدن شما هماهنگی دارد می تواند استرس را از جسم و روحتان دور کند.

6-واقع بین باشید
بشتر استرس افراد به این دلیل است که روی افکار خود کنترل ندارند.

7-زندگی، میدان مسابقه اسب دوانی نیست
خودتان را دایم با دیگران مقایسه نکنید، مقایسه کردن و رقابت پیشگی استرس زا است.
زندگی ساده تر از چیزی است که تنها فکرش را می کنید
پس هیچ دو نفری لزوما نباید مثل هم باشند خودتان باشید.

8-از مواجهه شدن با عوامل ترس زا هراس نداشته باشید. ترس، تولید استرس می کند.
وقتی به هر علت یا بیماری دچار درد می شوید از مراجعه به پزشک نهراسید یا مثلا وقتی باید به دندان پزشک بروید در واقع نیم ساعت جنگیدن با درد، بهتر از یک عمر زندگی با ترس و درد است.

9- خوب بخورید و بخوابید، شعارتان ( بی خیال دنیا) باشد
فردی که درست نخوابد و خوب نخورد، مغزش درست کار نمی کند آدم وقتی گرسنه و خسته است یک وزنه یک کیلویی را هم نمی تواند بلند کند، چه برسد به یک فکر چند کلیویی!!!

10- بخندید (بخندید)
همه مشکل دارند
یاد بگیرید به مشکلات دنیا بخندید.


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , استرس , ,
:: برچسب‌ها: استرس , از استرس هایتان حرف بزنید ,



ثروت شادی نمی آورد
نوشته شده در یک شنبه 21 خرداد 1391
بازدید : 616
نویسنده : محمد امین رخ
داشتن زندگی شاد ,شاد بودن
 
روانشناسی-داشتن زندگی شاد حق همه انسان هاست. روان شناسان بر این باورند شاد بودن یکی از بزرگ ترین مبارزات انسان در صحنه زندگی است. شادمانی و خرسندی در افراد به فاکتورهایی در جامعه و خانواده بستگی دارد، از این رو برخی از متخصصان بر این باورند که شادمانی یک حالت ذاتی و خدادادی نیست بلکه مهارتی است که افراد در طول زندگی باید آن را بیاموزند.
 
در زمینه شاد زیستن، رموز آن و ویژگی افراد شاد با دکتر بهروز بیرشک، عضو هیات موسس انجمن روان شناسان و مشاوران و دانشگاه علوم پزشکی گفت وگو کرده ایم که در زیر می خوانید.
 
● مسیرهای شاد زیستن
 
دکتر بهروز بیرشک در زمینه جدولی که هرساله میانگین شادی و شادمانی را در کشورهای مختلف جهان محاسبه می کند، می گوید: «رتبه ایران در این جدول رتبه چندان خوبی نیست و به نوعی پایین تر از میانگین شادمانی و شاد زیستن در جهان است.» «مارتین سلیگمن» روان شناس معروف از دهه ۹۰ میلادی به بعد روان شناسی را مورد نقد قرار داد. وی معتقد بود چرا هر زمانی که صحبت از روان شناسی می شود از اختلالات و مشکلات صحبت به میان می آید و از مباحث مثبت حرفی زده نمی شود. وی جزو نخستین کسانی بود که روان شناسی مثبت نگر را مطرح کرد و شاد زیستن را در این نوع روان شناسی جای داد. وی شادی را رسیدن به شناسایی و شناخت رشد توانایی هایی که فرد در رابطه با زندگی و افراد داشته باشد که برایش شادمانی را به ارمغان می آورد، می داند. این استاد دانشگاه مسیرهای مختلف شادمانی را این گونه برشمرده است: «مسیر دلپذیری که شامل تجربه هیجانات جالب در گذشته انسان هاست. مسیر نشاط و لذت، آنچه که فرد را در زمان حال خوشحال می کند و مسیر خوش بینی و امید که به آینده مربوط می شود.» وی در پاسخ به اینکه آیا شاد بودن ذاتی است یا اکتسابی، اظهار داشت: «برخی از روان شناسان معتقدند شاد بودن پیام های ژنتیکی دارد و در مقابل عده ای اعتقادشان بر این است که محیط در شاد بودن فرد نقش دارد. اما اگر بخواهیم پاسخ کلی در این زمینه ارایه دهیم، باید گفت شاد بودن فرد تلفیقی از محیط و ژنتیک است.»
 
● رابطه رفاه مالی با شاد زیستن
 
دکتر بیرشک معتقد است تغییر در وضعیت مالی و اقتصادی یا رفاه مالی در یک مقطع زمانی موجب شادمانی می شود اما از آنجا که خیلی زود این وضعیت عادی می شود شادی هم زودگذر است. آنچه بیشتر از همه موجب شاد زیستن افراد به صورت جهانشمول می شود، استفاده از حداکثر امکانات رفاه اجتماعی است که دربردارنده امنیت اقتصادی، مالی، بهداشتی و آموزشی است: «ما در بررسی جداول و آمارها می بینیم که مردم کشورهای اسکاندیناوی به دلیل استفاده از حداکثر امکانات در همه زمینه ها شادترین افراد جهان هستند در حالی که در کشوری مثل آمریکا که از رفاه مالی بیشتری نسبت به اسکاندیناویایی ها برخوردار است، میزان شادی افراد کمتر است در نتیجه باید گفت مردم کشورهای ثروتمند لزوما شادتر نیستند. مثلا مردم در کشور فقیری چون هندوستان از شادترین افراد هستند که این امر حتی در فیلم هایشان به وضوح دیده می شود.»عضو هیات علمی انجمن روان شناسان و مشاوران معتقد است: «یکی از موارد دیگری که منجر به شاد شدن افراد در کشورهای مختلف می شود این است که دولت ها سعی می کنند موقعیت ها و بهانه هایی را به وجود آورند که مردم شان شاد باشند. مانند فعالیت های همگانی مانند موسیقی، سرگرمی، کارناوال ها و... .» بیرشک بر این باور است که شاد زیستن مردم با دو مورد رابطه تنگاتنگ و جدایی ناپذیری دارد که یکی اعتماد به نفس است و دیگری شادی. وی در زمینه اعتماد به نفس بیان داشت: «تا زمانی که اعتماد به نفس درونی نباشد و بیرونی باشد یعنی فرد با خود بگوید من اعتماد به نفسم را از دیگران می گیرم، هنگامی که این محرک ها را از بیرون نداشته باشد اعتماد به نفسش شکننده و موقتی است. حتی در مورد شادی هم این زمینه صدق می کند. شادی های غیردرونی زودگذر و موقت است مانند موفقیت شغلی که اولش برای فرد شادی بخش است اما پس از مدتی عادی و دچار روزمرگی می شود. شادی زمانی لذت بخش است که از درون فرد نشأت بگیرد.»

:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , ثروت شادی نمی آورد؟! , ,
:: برچسب‌ها: ثروت , شادی , رابطه ثروت با شادی , ثروت شادی نمی اورد , رابطه رفاه مالی با شاد زیستن , مسیرهای شاد زیستن , ترفندی برای شاد زیستن ,



از کجا بفهمیم نامزدمان معتاد است؟
نوشته شده در سه شنبه 16 خرداد 1391
بازدید : 529
نویسنده : محمد امین رخ
بحث اعتیاد, نامزد معتاد
 
نامزدی-بحث اعتیاد در سال‌های اخیر در کشورمان یکی از عمده‌ترین مسایل مطرح شده در جامعه است. با وجود آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده توسط فرد مصرف‌کننده، باید به فرد معتاد به عنوان یک انسان باهمه آرزوها و آمال فردی نگاه کنیم.
اعتیاد معمولا در سنین نوجوانی شروع می‌شود. هر چند به ندرت می‌تواند در سنین بالاتر نیز آغاز شود که در این صورت معمولا علت خاصی برای ابتلا به آن وجود دارد. بسته به سن شروع، مسایل مختلفی مانند اشتغال، ازدواج، بچه‌دارشدن، ادامه تحصیل و ارتباط اجتماعی در پیش روی فرد قرار دارد که تمام این موارد می‌توانند تحت‌الشعاع مصرف مواد فرد قرار گیرند.
در مورد ازدواج مصرف‌کننده مواد مخدر سوال‌های مختلفی در جامعه ازطرف بستگان، دوستان و سایرین مطرح می‌‌شود. برخی اعتقاد دارند که ازدواج به صورت یک فاکتور حمایتی اجتماعی می‌تواند باعث بالابردن انگیزه فرد برای‌ترک مواد شود، فرد را مسوولیت‌پذیر کند و استرس او را کاهش دهد و مشغولیت با مسایل خانواده باعث شود زمان کمتری برای گذراندن با دوستان و هزینه کمتری نیز برای خرج کردن برای مواد در اختیار داشته باشد. این باوری است که در کشورما در رابطه با ازدواج و نقش آن در درمان همه دردها و بیماری‌ها وجود دارد که البته این موضوع به طور مطلق صحت ندارد.
ازدواج در ابتدای امر انگیزه خوبی برای‌ ترک اعتیاد است. این انگیزه می‌تواند کوتاه مدت یعنی برای مخفی ماندن اعتیاد در تست مورفین و بلند مدت برای پاک ماندن در همه زندگی باشد. معمولا در آستانه ازدواج مراجعات زیادی از این دست به مراکز درمان اعتیاد دیده می‌شود و بیماران در این مرحله ممکن است به طور موقتی پاك شوند.
اما بعد از این ترک اعتیاد موقتی، سرنوشت‌های مختلفی در انتظار این افراد است. در ابتدا باید بدانیم كه اعتیاد تنها به معنای حضور یك ماده مخدر ویا محرك در خون نیست. با مصرف حتی یك بار از بعضی از مواد مدار پاداش خاصی در مغز تحریك می‌شود كه تقریبا همیشه به طور نیمه خاموش حتی در هنگام عدم مصرف باقی می‌ماند.

:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , اعتیاد , ,
:: برچسب‌ها: اعتاید , ترک اعتیاد , راه های کشف اعتید , درمان اعتیاد , از کجا بفهمیم نامزدمان معتاد است , کشف علاپم اعتیاد ,



راهنمای خرید عطرهای مارک دار
نوشته شده در پنج شنبه 11 خرداد 1391
بازدید : 621
نویسنده : محمد امین رخ

       راهنمای خرید عطرهای مارک دار

کریستین دیور :
برای فضای صلح و دوستی

عطر باکلاس و باسلیقه ای است و 100 میلی گرمش بالای صد هزار تومان می ارزد! عطر « یون » کریستین دیور در سال های بعد از فرو ریختن دیوار برلین تولید شد. در فضایی که اروپا مملو از استرس و تنش شدید بود، خیلی ها معتقد بودند عطر دیون بسیار آرام بخش و لطیف و خلاصه مناسب فضای آن موقع است. حالا منتظر آن شرایط نباشید. در فضای صلح و دوستی هم استفاده کنید، کار خودش را می کند.

 


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , عطر های مارک دار , ,
:: برچسب‌ها: عطر , راهنمای خرید عطر , چه عطری بخیرم , عطرهای مارک دار , بهترین عطر های مارک دار ,



زیگورات چغازنبیل در استان خوزستان
نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391
بازدید : 565
نویسنده : محمد امین رخ

 

 

زیگورات چغازنبیل در استان خوزستان، معبدی است عیلامی‌ با 3300 سال قدمت و نخستین اثر ایرانی است که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید. از اکنون تا آخر فروردین، بهترین فصل برای دیدن زیگورات است.
زیگورات چغازنبیل را هرگز به اندازه اهمیت و اعتباری که دارد نشناخته ایم. عادت کرده ایم که سرآغاز تاریخمان را دوران ماد و هخامنشی بدانیم و چون از مادها جز محوطه های باستانی هگمتانه و چند گور دخمه و تعدادی آثار پراکنده چیز دیگری باقی نمانده، بیشتر به دوره هخامنشی متوسل می‌شویم و سرآغاز تاریخ و تمدنمان را در تخت جمشید و پاسارگرد و نقش رستم و... جست و جو می‌کنیم اما زیگورات به عنوان سترگ ترین اثر تمدن عیلام همچنان پابرجا ایستاده است تا بگوید که تمدن در این سرزمین، آن هم در پیشرفته ترین شکل خود، بسیار کهن تر از مادها و هخامنشیان است.
 
چغازنبیل, معابد ایران,زیگورات
 
 


 


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , زیگورات چغازنبیل , ,
:: برچسب‌ها: خوزستان معبد هخامنشی ,



سخنـان بـزرگان جـهان در مورد موفقیت
نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391
بازدید : 688
نویسنده : محمد امین رخ

 

سخنـان بـزرگان جـهان در مورد "موفـقیـت"

     

 

در این قسمت جمله هایی از شخصیت های مختلف درباره "موفقیت" تقدیم شما دوستان می شود؛ تا بدانید و باخبر باشید که دیگران درباره مفهوم موفقیت، چه گفته اند و چه نظراتی دارند. این شما و این هم جمله هایی درباره موفقیت. امیدواریم همیشه موفق باشید؛ در این روز و هفته ای که شروع کرده اید.

برای دیدن به ادامه مطلب بروید......!


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , موفقیت در نگاه بزرگان , ,
:: برچسب‌ها: سخنان بزرگان , سخنان اموزنده , جمله های ادبی , , ,



10 روش شگفت انگیز برای استفاده از فلش مموری ها
نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391
بازدید : 597
نویسنده : محمد امین رخ

 

 
کاربردهای فلش مموریتان بیشتر از آن چیزی است که تاکنون می دانستید! کارهایی به مراتب مهم تر از انتقال فایل ها و یا ذخیره اطاعات !!
 
 

:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , فلش مموری ها , ,
:: برچسب‌ها: فلش , مموری , فلش مموری , کام‍پیوتر , قطعات جانبی , کول دیسک , ,



چگـونه اوضـاع مالی خود را کنتـرل کنیـم؟
نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391
بازدید : 609
نویسنده : محمد امین رخ

 

چگـونه اوضـاع مالی خود را کنتـرل کنیـم؟



 

هرچند با افزایش گرانی در سالهای اخیر کمتر شخصی است که بتواند براحتی با تبعات آن کنار بیاید و زندگیش را براحتی سامان ببخشد ولی از آنجا که نمیتوان دست روی دست گذاشت، شاید بتوانیم با بکارگیری برخی ابتکارات، تا اندازه ای هرچند جرئی فشار و تاثیر این تورم افسارگسیخته را کاهش دهیم. در این ایمیل قصد داریم توصیه هایی را به شما دوستان عزیز ارائه دهیم تا بتوانید به سادگی نه تنها در سی روز ماه پول داشته باشید بلکه بتوانید مقداری از این پول را نیز ذخیره کنید. البته این بستگی به دخل و خرج و همینطور چگونگی مخارج زندگی هر فرد دارد ولی در هر صورت بسیار کارآمد است ...


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , کنترل اوضاع مالی , ,
:: برچسب‌ها: وضع مالی , مالیات , اقتصاد , پول , وضع اقتصادی , مدیریت بهران , مدیریت مالی , بهبود وضع مالی واقتصادی ,



كار در سيستم كسب درآمد از فروتل
نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391
بازدید : 627
نویسنده : محمد امین رخ

 

كار در سيستم كسب درآمد از فروتل

عضويت در سيستم همكاري و كسب درآمد از فروتل براي تمامي افراد در ايران و سراسر جهان آزاد است و هر فردي با هر مقدار دانش و توانائي مي تواند از سايت فروتل درآمد بسيار مناسبي كسب كند.در سيستم كسب درآمد از فروتل شما به ازاي بازاريابي و تبليغات براي كالاهاي مجازي كه در اين سيستم وجود دارد، درآمد خواهيد داشت همچنين در زمينه جذب فروشنده و يا همكاري هاي تبليغاتي گسترده تر مي توانيد با ما همكاري دائمي داشته باشيد و به مرور و با همكاري مداوم و حرفه اي شدن در اين كار ماهانه درآمد مناسبي خواهيد داشت و مي توانيد اين كار را به عنوان يك شغل پردرآمد حتي در منزل براي خود در نظر بگيريد كه زمان زيادي هم از وقت شما را نمي گيرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید....


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , كسب درآمد از فروتل , ,
:: برچسب‌ها: کار , کاریابی , کسب درامد اینترنتی , کار انلاین , فروتل , فورتل , ,



10 راه ساده برای ایجاد تغییر در برنامه‌ زندگی
نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391
بازدید : 569
نویسنده : محمد امین رخ

 

هر فردی در مقطعی از زمان احساس می‌کند که برنامه‌ زندگی او دچار یکنواختی شده است. برای از بین بردن این یکنواختی نیازی به ایجاد تغییرات شگرف در زندگیتان ندارید. معمولاً ایجاد چند تغییر جزئی و کوچک در برنامه روزانه‌تان، روحیه‌تان را از این رو به آن رو می‌کند.  اینجا به 10 راهکار ساده برای ایجاد نیرویی تازه در خود و تقویت شوقتان به زندگی اشاره می‌کنیم.
 

 

:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , تغییر در برنامه‌ زندگی , ,
:: برچسب‌ها: :تغییر , تغییر در زندگی , ایجاد تغیید در برنامه زندگی , چگونه تغییر کنیم؟ , پزوهش , ,



جملاتی زیبا ارزشمند و تاثیرگذار...
نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391
بازدید : 484
نویسنده : محمد امین رخ

 

 

 

جملاتی زیبا ارزشمند و تاثیرگذار...

 

 

 

 

 

دوست کسی است که من با او میتوانم صمیمی باشم و جلوی او با صدای بلند فکر کنم.

 

 

 

 

 

****************************

 

 

 

 

 

رفاقت به معنی حضور در کنار فردی دیگر نیست بلکه به معنی حضور در درون اوست

 

****************************


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , جملاتی زیبا و تاثیرگذار... , ,
:: برچسب‌ها: جملات زیبا , جملات اموزنده , جملات تاثیر گذار , جملات بزرگان , جملات عاشقانه , ,



10 نكته جالب و خواندني در مورد زبان انگليسي
نوشته شده در سه شنبه 13 خرداد 1391
بازدید : 656
نویسنده : محمد امین رخ

10نكته جالب و خواندني در مورد زبان انگليسي

زبان انگليسي مملو از نكات جالب و خواندني مي باشد. 10 مورد از اين نكات را در ادامه بخوانيد.

- queue تنها كلمه اي در زبان انگليسي مي باشد كه اگر چهار حرف آن را از آخر برداريم باز هم مثل قبل تلفظ مي شود.

2- پركاربردترين حرف استفاده شده در انگليسي حرف e مي باشد


3- نقطه اي كه روي حروف i و j وجود دارد در انگليسي superscript dot ناميده مي شود كه همان نقطه ي بالانويس است


4- در انگليسي به نشانه @ , the at symbol يا the at sign گفته مي شود.


5- I am كوتاه ترين جمله كامل زبان انگليسي مي باشد.


6- كلمه اي كه بيشترين دايره معنايي در انگليسي دارد، كلمه set مي باشد.


7- بلندترين كلمه در زبان انگليسي كه حروف آن به ترتيب الفبا آمده است ، كلمه almost مي باشد


8- تنها سياره اي كه در زبان انگليسي از نام يكي از خدايان گرفته نشده است، همين نام سياره خودمان مي باشد. The Earth


9- كلمه checkmate ( مات كردن)‌ در زبان انگليسي كه براي شطرنج استفاده مي شود از Shah Mat برگرفته شده است كه يك كلمه فارسي مي باشد.


10-در زبان انگليسي ، به جمله اي كه در آن از تمام حروف الفبا استفاده شده باشد، pangram گفته مي شود


 

 


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , زبان انگليسي , ,
:: برچسب‌ها: زبان خارجه , نکات خواندنی درباره زبان , تقویت زبان , زبان انگلیسی , ,



خاصیت چای سبز برای كاهش وزن
نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391
بازدید : 711
نویسنده : محمد امین رخ

 

خاصیت چای سبز,خواص چای سبز,فواید چای سبز,مزایای چای سبز
 
 

 

 

اما نكته ای كه وجود دارد این است كه مصرف چای سبز و استفاده از كپسول های آن به سرعت باعث كاهش وزن نمی شوند و باید علاوه بر مصرف اینها، از رژیم غذایی مناسب و ورزش متناوب و مداوم نیز استفاده كرد تا به نتیجه مطلوب رسید.

 

چای سبز و عصاره آن باعث افزایش سوخت كالری و چربی های ذخیره شده بدن و در نتیجه باعث كاهش وزن می شود.
 
چای سبز و عصاره آن باعث افزایش سوخت كالری و چربی های ذخیره شده بدن و در نتیجه باعث كاهش وزن می شود.تحقیقات پیشین بر روی حیوانات نشان داده كه عصاره چای سبز باعث افزایش فرآیند «ترموجنسیز» می شود.
 
این فرایند مربوط به تولید گرمای بدن است كه در اثر هضم، جذب و متابولیسم غذاها در بدن ایجاد می شود. این تحقیقات مشابه این فرآیند را بر روی انسان نیز اثبات كرده است. كافئین چای سبز همچنین باعث افزایش ۲۸ تا ۷۰درصدی «ترموجنسیز» در بدن می شود.
 
وقتی كه «افیدرین» برگ به چای سبز همراه با كافئین افزوده می شود، این خاصیت دو برابر می شود.در چای سبز ماده ای به نام EGCG نیز وجود دارد كه تركیب این ماده و كافئین و افیدرین اثر بیشتری بر روی این فرآیند دارند.
 

:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , خاصیت چای سبز , ,
:: برچسب‌ها: گیاهاه دارویی , چای سبز , خاصیت چای سبز , درمان چاقی , خاصیت چای سبز در در مان چاغی ,



دوست داشتن چه نشانه‌هایی دارد؟
نوشته شده در سه شنبه 12 خرداد 1391
بازدید : 573
نویسنده : محمد امین رخ

 

دوست داشتن چه نشانه‌هایی دارد؟

تا قبل از این که بله عقد را بگویید و رسما زن و شوهر شوید، باید درباره یکدیگر سختگیری داشته باشید و با دقت در رفتار یکدیگر، از انتخابتان مطمئن شوید اما بعد از آن، دیگر فقط باید به ساختن فکر کنید و بنا کردن زندگی عاشقانه ای که روی اصول پیش می رود و هر دو شما را تبدیل به یک فرد خوشبخت می کند

 


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , نشانه های دوست داشتن , ,
:: برچسب‌ها: عشق , دوست داشتن , دوستی , نشانه های دوست داشتن , نشانه های دوستی , محبت , خانواده , ,



بهترین توصیه‌های قبل از ازدواج
نوشته شده در سه شنبه 12 خرداد 1391
بازدید : 585
نویسنده : محمد امین رخ

 

بهترین توصیه‌های قبل از ازدواج

داشتن یک انتخاب درست که منجر به زندگی سعادتمندانه می شود، نیاز به دقت و توجه بسیار زیاد دارد. اگر در مرحله ازدواج هستید و می خواهید بهترین توصیه های روانشناسان درباره انتخاب درست را بشنوید، نگاهی به این مطلب بیندازید که به طور خلاصه، تمام نیازهای اطلاعاتی شما را برطرف می کند.....


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , توصیه‌های قبل از ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج , دانستنی های ازدواج , بهترین توصیه‌های قبل از ازدواج , همسر خوب , خانواده , , , , ,



به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
نوشته شده در سه شنبه 11 خرداد 1391
بازدید : 694
نویسنده : محمد امین رخ

سالروز پرافتخار آزادسازی خرمشهر  گرامی باد...

 


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , خرمشهر , ,
:: برچسب‌ها: خرمشهر , فتح خرمشهر , آزادسازی خرمشهر , سالروز ازادی خرمشهر , مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر , ,



سخنان حضرت امام خميني
نوشته شده در سه شنبه 11 خرداد 1391
بازدید : 623
نویسنده : محمد امین رخ

نوان : سخنان حضرت امام خميني درباره جنگ تحميلي با محوريت حماسه مقاومت
موضوعات مقالات :درباره خرمشهر
برگرفته از كتاب شريف .

هجوم صدام و مقاومت ملت ايران

آن ها غافل گيرانه به ما هجوم آوردند و از دريا و زمين و هوا به ما حمله كردند و مقدار زيادي از كشور ما را تصرف نمودند و به خرابي و قتل و غارت شهرهاي ما و ملت مظلوم ما پرداختند كه اين نيز از اسباب بزرگ براي رعب و وحشت ما و آرامش و سكون براي مهاجمين به كشور ما بود. آيا آن چه خداوند تعالي مي فرمايد: «وَقَدَفَ في قُلوُبِهِمُ الرُّعبَ فَريقاً تَقتُلُونَ وَ تَاسِروُنَ فَريقا» مصداق ظاهرش در فتح مبين متحقق نيست؟ آيا آيه «هوالذي انزل اسكينه في قلوب المومنين» مصداق ظاهرش رزمندگان اين جبهه نيست؟ مگر آن چه در صدر اسلام واقع شد و موجب فتح لشكر اسلام گرديد جز اين ها بود؟ آيا در ظرف يك هفته آن چه تاكنون شمارش شده است بيش از پانزده هزار اسير و هزاران مقتول و هزاران مجروح و آن همه غنايم جنگي امري عادي است؟ آيا فوج فوج تسليم در مقابل عده اي غير معادل با خصم امري عادي و طبيعي است؟ 12/1/61


:: موضوعات مرتبط: پژوهشی , خرمشهر , ,
:: برچسب‌ها: سخنان حضرت امام خميني , جنگ تحميلي , حماسه مقاومت , صحيفه نور , خرمشهر , ازادی خرمشهر , سالروز گرامیداشت ازادسازی خرمشهر , ,



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد