پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.


حقایقی شگفت انگیز درباره ارگاسم در آقایان
نوشته شده در یک شنبه 9 تير 1392
بازدید : 2250
نویسنده : محمد امین رخ

حقایقی شگفت انگیز درباره ارگاسم در آقایان

بااینکه در تعریف ارگاسم خانم‌ها با اما و اگرهای زیادی همراه است اما بیشتر ما فکر می‌کنیم ارگاسم آقایان خیلی مشخص و سرراست است. اما همیشه هم اینطور نیست. برخلاف باور عموم، ارگاسم شدن آقایان با انزال آنها یکی نیست.

 

اجازه بدهید اول کمی درمورد ارگاسم برایتان توضیح دهیم.

 
ارگاسم اوج لذت جنسی حین یک چرخه واکنش جنسی است که با آزاد شدن فشار جنسی، که معمولاً لذتی بی‌اندازه است، و انقباضات ناحیه تناسلی بدن شناخته می‌شود. ارگاسم همچنین می‌تواند با افزایش ضربان قلب، فشارخون، تنفس و اسپاسم‌های احتمالی در پایین‌تنه همراه باشد. درجه ارگاسم می‌تواند برحسب وضعیت جسمی و فکری فرد متفاوت باشد.

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , حقایقی شگفت انگیز درباره ارگاسم در آقایان , ,
:: برچسب‌ها: حقایقی شگفت انگیز درباره ارگاسم در آقایان , ارگاسم , ارگاسم در آقایان و خانوم ها ,



در شاد بودن به خود نمره چند می دهید؟!
نوشته شده در سه شنبه 10 مرداد 1391
بازدید : 386
نویسنده : محمد امین رخ

 

در شاد بودن به خود نمره چند می دهید؟!

جملات زیر را به دقت بخوانید و با توجه به اینکه تا چه اندازه احساسات شما را توصیف می‌كنند، به آنها نمره‌ای از صفر تا 5 بدهید. مقیاس نمره‌دهی به صورت زیر است.

1ـ ارتباط نزدیكم را با كسانی كه دوستشان دارم حفظ می‌كنم.

2ـ‌ با اعضای خانواده‌ام به خوبی كنار می‌آیم.

3ـ زندگی‌ام سرشار از عشق است.

4ـ به كارگیری استعدادهایم كمك بزرگی به دیگران می‌كند.

5ـ كارم را دوست دارم.

6ـ در كارم به خوبی از استعدادهایم بهره می‌برم.

7ـ حداقل سه دوست صمیمی دارم كه منظم اوقاتم را با آنها سپری می‌كنم.

8ـ دوست خوبی هستم.

9ـ دیگران در صورت نیاز، از من درخواست كمك می‌كنند.

10ـ از مهربان بودن با دیگران احساس رضایت عمیقی می‌كنم.

11ـ قلباً ترجیح می‌دهم كه در روابطم اعطاكننده محبت باشم تا گیرنده آن.

12ـ به نیازها و احساسات دیگران بسیار حساسم.

13ـ زندگی‌ام سرشار از فعالیت‌های برانگیزاننده است.

14ـ چالش‌های هیجان‌انگیز را سرلوحه زندگی‌ام قرار می‌دهم.

15ـ به فعالیت‌های متعددی علاقه دارم كه می‌توانم به آنها بپردازم.

16ـ از خودم خوب مراقبت می‌كنم.

17ـ وقتی را برای استراحت و تفریح در زندگی‌ام در نظر می‌گیرم.

18ـ تندرستم.

19ـ به داشتن شخصیت جذاب و دلپذیر شهرت دارم.

20ـ در هر موقعیتی، نیمه پر لیوان را می‌بینم.

21ـ معتقدم همه چیز بالاخره درست می‌شود.

22ـ در شرایط پر استرس عملكرد خوبی دارم.

23ـ در اولویت‌بندی زمان و توان لازم برای انجام امور كفایت دارم.

24ـ به سادگی می‌توانم تا تمام شدن كارها از تفریح خودداری كنم.

25ـ در هر شرایطی و با هر موقعیتی، با آرامش برخورد می‌كنم.

26ـ استرسی كه تجربه می‌كنم در حدی است كه زندگی‌ام را جالب كند.

27ـ به ندرت تمام وقت خود را صرف انجام كار می‌كنم و زمانی را به خودم اختصاص می‌دهم.

28ـ از زندگی‌ام رضایت دارم.

29ـ شاد بودن را به همه چیز ترجیح می‌دهم.

30ـ در مورد آینده‌ام خوشبین هستم.

جمع كل از 150 نمره

 

نتیجه :

ـ پایین‌تر از 80 : افرادی كه نمره‌شان زیر 80 است شادكام نیستند و نیاز به تغییر سبك زندگی دارند. غم و ناراحتی در زندگی این افراد از جمله هیجانات غالب است.

ـ 80ـ 120: این افراد را نمی‌توان بسیار غمگین نامید. همان‌طور كه نمی‌توان آنها را شاد توصیف كرد. اگر نمره شما در این حدود قرار دارد، به راهبردهای این شماره برای افزایش شادكامی توجه كنید و سعی كنید نگرش مثبت‌تری به زندگی داشته باشید.

ـ بالاتر از 120: ‌اگر نمره شما بالاتر از 120 است، باید گفت كه شما فردی شاد هستید و تلاش كنید نگرش‌ها و هیجانات مثبتتان را در همین سطح حفظ كنید.

توکل بر خداوند، از عوامل شادی آفرین است؛ زیرا خداوند قدرتی بی انتهاست و دل بستن به او، مایه آرامش و نشاط است.


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , روان شناسی , ,
:: برچسب‌ها: روان شناسی , تست روان شناسی , تست شاد بودن , در شاد بودن به خود نمره چند می دهید؟! ,



یک تسـت روانشناســی جالـب
نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1386
بازدید : 338
نویسنده : محمد امین رخ

یک تسـت روانشناســی جالـب
 

 

 

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

به شش سوال زیر به دقت فکر کنید و جوابهای خود را روی یک صفحه کاغذ بنویسید. آنچه را که به طور طبیعی به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. زمان لازم برای آن که خودتان را واقعاً در موقعیتهای گفته شده احساس کنید، در نظر بگیرید.

 - خود را در یک کشتی تصوّر کنید که در حال غرق شدن است. شما خود را به آب می‌اندازید و با شناکردن خود را به یک قایق نجات می‌رسانید و از آن بالا می‌روید. چند نفر دیگر را در آن قایق نجات همراه خود می‌بینید؟
 

.

.

.

.

جواب ها نزد خود یادداشت کنید لطفا

.

.

.

.

 


 

۲- خود را به ساحل می‌رسانید و بیابان وسیعی را در مقابل خود می‌بینید. چند وسیله شخصی و مقداری خوراکی بر می‌دارید و در جستجوی نجات، راه بیابان را در پیش می‌گیرید. چند جفت کفش برمی‌دارید؟
 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

۳- پس از یک راه‌پیمایی طولانی و سخت، از یک تپه شنی بالا می‌روید و با خوشحالی شهری را در دوردست می‌بینید. همچنین متوجه می‌شوید که در فاصله‌ای نه چندان دور در سمت راست شما واحه‌ای وجود دارد. آیا ابتدا به آنجا می‌روید و برای مدتی کوتاه، یا هر چقدر که می‌خواهید استراحت می‌کنید و یا آن که آن را نادیده گرفته به راهتان به سوی شهر ادامه می‌دهید؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

۴- پس از ورود به شهر، قصری توجه شما را به خود جلب می‌کند و تصمیم می‌گیرید که وارد آن شوید. پس از عبور از دروازه‌ها، خود را در یک راهروی طولانی می‌یابید که به اتاق پادشاه منتهی می‌شود. وارد اتاق می‌شوید و شاه و ملکه را می‌بینید که در کنار هم به تخت نشسته‌اند. شاه و ملکه چه شکلی هستند؟ و چه ویژگیها و خصوصیاتی را برایتان مجسم می‌کنند؟

.

.

.

.

.

.

.

.

 

۵- از آن اتاق خارج می‌شوید و از یک پلکان مارپیچی پایین می‌روید. تاریک و سایه‌دار است، با مشعل‌هایی بر روی دیوار که به طور نوبتی روشن و خاموش می‌شوند. همین طور که پائین می‌روید، ناگهان یک زن (اگر شما مرد هستید) و یا یک شوالیه (اگر شما زن هستید) از کنارتان عبور می‌کند. شما فقط برای یک لحظه صورتش را می‌بینید و این تصویر، یک نفر که می‌شناسید را به یادتان می‌آورد. او چه کسی است؟

.

.

.

.

.

.

.

.

 

۶- پلّه‌ها شما را به اتاق پذیرایی می‌رساند و شما میز بسیار بزرگی با یک گیلاس پایه‌دار در وسط آن می‌بینید. به گیلاس نگاه کنید. چقدر آن پر از مایعات است؟

.

.

.

.

.

.

 

جواب های خود را مرور کنید و برای دیدن نتیجه آزمایش به پایین صفحه مراجعه نمائید  

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

فقط بعد از اینکه جواب دادید لطفا

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

1-  تعداد دوستان واقعی که دارید.

۲-  تعداد عشقهای واقعی که قبل از ازدواج خواهید داشت .

۳-  اصول اخلاقی شما در کار.

۴-  آنچه تصوّر کرده‌اید آن چیزی است که به نظر شما یک زوج ایده‌آل باید آن گونه باشند.

۵-  این همان شخصی است که تا پایان عمر، ذهنتان درگیر اوست .

۶-  میزان پر بودن گیلاس، نشانگر این است که شما در یک رابطه دوستی چقدر از خودتان مایه می‌گذارید.

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , روان شناسی , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی , تست روانشناسی , یک تسـت روانشناســی جالـب , خود را بیازمایید , چگونه ادمی هستید , تست های روانشناسی جالب ,



13 راه بـرای کنتـرل احـساسات در محـل کـار
نوشته شده در چهار شنبه 14 تير 1391
بازدید : 396
نویسنده : محمد امین رخ

 13 راه بـرای کنتـرل احـساسات در محـل کـار
 



 

همه ی ما با افرادی روبه رو شده ایم که کنترل احساساتشان را سر کار از دست می دهند، درها را می کوبند، سر همکاران یا مشتریان فریاد می زنند و چیزهایی میگویند که خیلی زود پشیمان می شوند.
اشخاصی را دیده ایم که در جلسات کاری نمیتوانند جلوی عصبانیت خود را بگیرند چون با عقاید و نظراتشات مخالفت شده است یا اینکه فرد دیگری را به جای آنها نشانده اند.

از وقتی بچه بودیم به ما می گفتند "مثل یک مرد رفتار کن" و جلوی فوران احساساتت را بگیر، حال می بینیم که بسیاری از همکارانمان سر کار به خاطر عدم توانایی در فرو نشاندن خشم و عصبانیت و احساساتشان دست به از بین بردن خود و اعتبارشان می زنند. در اینجا می خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که با کمک آنها می توانید جلوی احساسات منفی و عصبانیت هایتان را سر کار بگیرید و همچنان موفق سر کار خود باقی بمانید.


1. کمی قدم بزنید تا عصبانیتتان فروکش کند
در طی یک جلسه کاری، وقتی کسی از سبک مدیریت یا بخش تحت اداره ی شما ایراد می گیرد، عصبانی نشوید. وقتی می بینید که در صدد خشمگین شدن هستید، خود را از آن محل دور کنید. بهانه ای بیاورید و از جلسه بیرون روید تا بتوانید عصبانیتتان را فروکش دهید. اگر برای فروکش کردن خشمتان به خود فرصت دهید می توانید کنترل احساساتتان را دوباره به دست آورید.

2. قبل از نشان دادن هرگونه واکنش، توضیح بخواهید
با پرسیدن سوال های مختلف وقت را بگذرانید. می توانید از صحبت های دیگران استفاده کرده و سوالاتی از آنها بپرسید. با این کار به آن فرد زمان می دهید که اشتباه خود را تصحیح کند.

3. از قانون ۱۰ ثانیه ای استفاده کنید
هیچ عکس العملی نشان ندهید. اگر می بینید که در یک جلسه ی کاری یا پشت تلفن می خواهید کنترل خشمتان را از دست بدهید، با خود تا ۱۰ بشمارید تا از عصبانی شدنتان جلوگیری شود. قبل از نشان دادن هرگونه واکنش، واقعیات را بررسی کنید.

4. با کسی که می تواند آرامتان کند حرف بزنید
همیشه کسی را برای درد دل کردن و تکیه کردن داشته باشید، چه داخل و چه خارج از محل کار. در این مواقع سعی کنید که با او بیرون رفته و کمی صحبت کنید. درست نیست که همه ی احساساتتان را در خود نگاه داشته و بیرون نریزید. با این کار سلامتی خودتان به خطر خواهد افتاد. با دوستی صمیمی در مورد این مشکلات صحبت کنید تا او آرامتان کرده و کنترل خود را دوباره بازیابید.

5. برای از بین بردن عصبانیتتان ورزش کنید
اجازه ندهید که تصویر کاریتان با عصبانی شدن و از دست رفتن کنترلتان مخدوش شود. در این مواقع ورزش کمک بسیار خوبی است. به باشگاه بروید و کمی ورزش کنید. مطمئناً همه چیز را فراموش خواهید کرد.

6. ببینید چه چیز باعث عصبانیتتان می شود
آگاه باشید که در چه موقعیت هایی کنترل خود را از دست داده و عصبانی می شوید. وقتی فهمیدید که چه چیز منجر به عصبانیتتان می شود در صدد جلوگیری از ایجاد چنین موقعیت هایی برآیید. با اینکه یاد بگیرید که چطور با این موقعیت ها کنار بیایید تا موقعیت کاریتان خدشه دار نشود.

7. همکارانتان را بشناسید
ببینید رفتار هر کدام از همکارانتان چه علائمی دارد. ممکن است خیلی از حرفهای آنها که برای شما مثل انتقاد می ماند، در واقع حکم شوخی داشته باشد. با شناختن شخصیت و رفتارهای همکارانتان، بهتر می توانید با انتقادات آنها کنار آمده و خشم خود را کنترل کنید.

8. واکنش افراد دیگر را پیش بینی کنید
زمانی که می خواهید کار جدیدی را در اداره انجام دهید، واکنش و عکس العمل همکارانتان را پیش بینی کنید. با این کار می توانید بهتر با انتقادات و ایرادهای آنها پس از انجام کار کنار بیایید.

9. خود را برای حفظ آرامش آماده کنید
زمانی که می خواهید سخنرانی انجام دهید، خود را برای هر نوع سؤال و انتقادی آماده کنید. با این کار می توانید حین ایراد انتقادات سایرین آرامش خود را حفظ کرده و به درستی پاسخ منتقدین را بدهید.

10. قبل از نوشتن هر ایمیل نامحترمانه کمی صبر کنید
هیچگاه به دیگران بی احترامی نکنید، حتی اگر حق با شما باشد. آسان است که اجازه بدهیم ابرهای تیره جلوی قضاوتمان را بگیرد. قبل از ارسال هر ایمیل نامحترمانه در پاسخ به انتقادات سایرین یک روز صبر کنید. روز بعد دوباره آن را خوانده و تجدید نظر کنید.

11. در پایان هر روز خشمتان را دور بیندازید
یاد بگیرید که با ترک اداره، عصبانیت های خود را نیز دور بریزید. بعد از کار به کارهایی بپردازید که به آن علاقه داشته و لذت می برید. با دوستانتان بیرون بروید، یا تلویزیون تماشا کنید، با این کار استرستان را از بین خواهید برد.

12. برای طغیان های عصبی خود عذرخواهی کنید
با وجود اینکه قصد بدی نداشته اید، درست نیست که جلسات اداری را با عصبانیت ترک کنید. اگر در حین جلسه عصبانیتتان باعث شده که به کسی بی احترامی کنید، از او معذرت بخواهید. لزومی ندارد که برای عصبانیت خود توضیحی بیاورید، فقط گفتن "من رفتار بدی داشته ام و عذر می خواهم" کافی است تا همه ی سوء رفتارها را از بین ببرد.

13. مثل یک مرد رفتار کرده و جلو بروید
مدیران خوب با شخصیت های استوار، احساساتی قوی نیز دارند. این به این معنی نیست که می توانید اجازه بدهید احساساتتان بر شما غلبه کنند، قضاوت هایتان را تیره کرده و ایجاد مشکل کنند. با شناسایی علائم عصبانیتتان، می توانید آسان تر بر آنها چیره شوید، حتی بدون اینکه کسی بفهمد. احساسات منفی خود را با اعتماد به نفس جایگزین کنید و تعادل احساساتتان را حفظ کنید. در این مسائل عجله نکنید. سالها طول می کشد تا آبرو و اعتبار جمع شود اما برای از بین رفتن آن فقط ثانیه ای کافی است.


 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , روان شناسی , ,
:: برچسب‌ها: احساسات , کنترل احساسات , 13 راه بـرای کنتـرل احـساسات در محـل کـار , روش های کنترل احساسات در محل کار , روان شناسی , پزشکی , پژوهشی , غلبه بر احساسات ,



تسكين سر درد در 7 حركت
نوشته شده در دو شنبه 5 تير 1391
بازدید : 361
نویسنده : محمد امین رخ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تسكين سر درد در 7 حركت

اكثر ما پس از يك روز كاري پرمشغله دچار سردرد، خستگي و بي‌حوصلگي مي‌شويم بدون آن‌كه بدانيم تنها با يك ماساژ ساده مي‌توانيم بر همه اين عارضه‌ها غلبه كنيم.

 
 
 

 


 برترین ها:
  سردرد تنها عارضه‌اي‌ نيست كه پس از خستگي و استرس كار روزانه در انتهاي روز به سراغ افراد مختلف مي‌آيد. علاوه بر سردرد، بي‌حوصلگي، انقباض و اسپاسم‌هاي عضلاني به‌ويژه در ناحيه گردن و احساس كوفتگي نيز از ديگر عوارض فعاليت و كار روزانه در ساعت‌هاي زياد و بدون وقفه است. خوشبختانه براي برطرف شدن اين عارضه و تسكين سردرد و از بين رفتن اسپاسم‌هاي عضلاني راه حل ساده‌اي وجود دارد كه اجراي آن در منزل مي‌تواند خستگي و سردرد ناشي از يك روز كاري پر‌مشغله را از شما دور كند. تنها كافي است اين ماساژ را ياد بگيريد و مرحله به‌مرحله روي سر، گردن و شانه اعضاي خانواده اجرا كنيد.

 

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تسکین درد , راه های تسکین درد , 7راه برای تسکین درد , پزشکی , روانشناسی , پزشک خانواده , ,



۱۲ توصیه برای داشتن صورتی بدون جوش!
نوشته شده در چهار شنبه 24 خرداد 1391
بازدید : 427
نویسنده : محمد امین رخ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۲ توصیه برای داشتن صورتی بدون جوش!

رکاندن جوش ها سبب بدترشدن اوضاع می شود و فرایند بهبودی را کندتر می کند. جوش ها حاوی مواد آلوده ای هستند که با ترکیدن، مواد آلوده خود را به دیگر مناطق پوست انتقال می دهند.

پوست صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و شانه ها به دلیل داشتن غدد چربی، شرایط مساعدی را برای رشد میکروب ها فراهم می کنند. لذا جوش های بسیاری ممکن است در این نواحی از بدن دیده شوند.درمان جوش ها، تنها از راه کاهش میزان آنها امکان پذیر است. در اینجا 12 راه را برای کم کردن بروز این جوش ها برای شما بیان می کنیم.

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پزشکی , پوست و مو , رفع جوش صورت , راه های رفع جوش صورت , توصیه های رفع جوش صورت , داشتن صورتی بدون جوش ,



از استرس هایتان حرف بزنید
نوشته شده در پنج شنبه 10 خرداد 1391
بازدید : 660
نویسنده : محمد امین رخ

از استرس هایتان حرف بزنید
سلامت نیوز : برای کاهش استرس و مقابله آ‌ن حتما از استرس هایتان با اطرافیان صحبت کنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ مبارزه با استرس از مهم ترین کارهایی است که موجب می شود از گذران عمر بهره ببرید.


1- از استرس هایتان حرف بزنید
با یک فرد صبور و رازدار و یک دوست واقعی مشکلات خود را بازگو کنید تا وزن آنها را کم کنید، علاوه بر آن معمولا وقتی سفره دلتان راجلوی کسی بازمی کنید، او هم از مشکلاتش با شما حرف می زند و متوجه می شوید که در این دنیا، تنها شما نیستید که مشکل دارید و این یعنی آرامش.

2- فقط به زمان حال فکر کنید
گذشته و آینده تان را خیلی جدی نگرید
اصلا به کوتاهی های که هر گذشته در حق خودتان کرده اید فکر نکنید.

3- ترس ازحوادث از خود آن چیز سخت تر و دردناک تر است.

4- به خودتان استراحت بدهید
گاه کمی تنهایی، کمی بچگی کردن یا هر چیزی که شاید دوست داشته باشید که بتواند از دنیای واقعی دورتان کند و خستگی را فراموش کنید.

5- ورزش دشمن استرس است
هر نوع ورزش یا نرمشی که دوست دارید و با بدن شما هماهنگی دارد می تواند استرس را از جسم و روحتان دور کند.

6-واقع بین باشید
بشتر استرس افراد به این دلیل است که روی افکار خود کنترل ندارند.

7-زندگی، میدان مسابقه اسب دوانی نیست
خودتان را دایم با دیگران مقایسه نکنید، مقایسه کردن و رقابت پیشگی استرس زا است.
زندگی ساده تر از چیزی است که تنها فکرش را می کنید
پس هیچ دو نفری لزوما نباید مثل هم باشند خودتان باشید.

8-از مواجهه شدن با عوامل ترس زا هراس نداشته باشید. ترس، تولید استرس می کند.
وقتی به هر علت یا بیماری دچار درد می شوید از مراجعه به پزشک نهراسید یا مثلا وقتی باید به دندان پزشک بروید در واقع نیم ساعت جنگیدن با درد، بهتر از یک عمر زندگی با ترس و درد است.

9- خوب بخورید و بخوابید، شعارتان ( بی خیال دنیا) باشد
فردی که درست نخوابد و خوب نخورد، مغزش درست کار نمی کند آدم وقتی گرسنه و خسته است یک وزنه یک کیلویی را هم نمی تواند بلند کند، چه برسد به یک فکر چند کلیویی!!!

10- بخندید (بخندید)
همه مشکل دارند
یاد بگیرید به مشکلات دنیا بخندید.

 

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , روان شناسی , ,
:: برچسب‌ها: سلامت نیوز , استرس , درمان استرس , کاهش استرس , راهکارهای کاهش استرس , پزشک خانواده ,



همه چیز در مورد کبد
نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391
بازدید : 656
نویسنده : محمد امین رخ

 

همه چیز در مورد کبد (متن دو زبانه)

I have never known exactly what the Liver does
Very informative
من هرگز نمی دانستم کبد دقیقا چکار می کند. بسیار جالب است

Some interesting facts about our Liver
حقایق جالب توجهی در مورد کبد



هی سلام.
من کبد شما هستم.
می خوام به شما بگم چقدر دوستتون دارم.... به 9 روش
 

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , همه چیز در مورد کبد , ,
:: برچسب‌ها: کبد , بیماری کبد , پزشکی , درمان کید , همه چیز در باره کید , دانستنی های پزشکی , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد